pon-pet: 8.30 – 16.00
E-pošta: nasvet@generali-investments.si
Izberite svojega finančnega svetovalca in se dogovorite za osebni posvet.
Poiščite najbližjo poslovalnico.
FINANČNI WEBINAR
Iz bank na borzo: Kje so priložnosti za vaše prihranke?
Oglejte si POSNETEK webinarja
pon-pet: 8.30 – 16.00
E-pošta: nasvet@generali-investments.si
Izberite svojega finančnega svetovalca in se dogovorite za osebni posvet.
Poiščite najbližjo poslovalnico.
Družba za upravljanje mora ob vlagateljevem pristopu k pravilom upravljanja krovnega sklada, vplačilih, prenosih in izplačilih investicijskih kuponov izvajati postopke, določene s predpisi s področja družb za upravljanje in investicijskih skladov, preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma,davčnimi ter drugimi predpisi. Navedena pravila so namenjena predvsem večji varnosti vlagateljev, omejevanju tveganj in preprečevanju morebitnih zlorab.
Kako postanete imetnik investicijskih kuponov?
Vlagatelj postane imetnik investicijskih kuponov enega ali več podskladov z vplačilom nakupne vrednosti investicijskega kupona na denarni račun posameznega podsklada. Investicijski kuponi podskladov se lahko vplačajo samo v denarju. Vlagatelj vplačuje investicijske kupone podsklada po neznani vrednosti enote premoženja. Nakupna vrednost investicijskega kupona je enaka zmnožku števila enot premoženja in vrednosti enote premoženja (VEP) podsklada, povečanemu za vstopne stroške, do katerih je upravičena družba za upravljanje.
Vlagatelj postane imetnik investicijskih kuponov enega ali več podskladov tako, da na vpisnih mestih družbe za upravljanje pristopi k pravilom upravljanja krovnega sklada s pravilno in popolno izpolnjeno pristopno izjavo in vplača nakupno vrednost investicijskega kupona na denarni račun podsklada (posebni denarni račun krovnega sklada).
Vlagatelj ob pristopu k pravilom upravljanja prejme sklicno številko za posamezen podsklad, s pomočjo katere vplača sredstva na transakcijski račun izbranega podsklada, odprt pri skrbniku krovnega sklada. Vsak plačilni nalog mora vsebovati sklicno številko. Vzorec izpolnjenega plačilnega naloga si lahko vlagatelj ogleda v spletni poslovalnici. Vlagatelj vplačilo opravi pri izvajalcih plačilnega prometa (na bančnem okencu, pošti) ali v svoji elektronski banki. V primeru elektronskega pristopa prek spletne poslovalnice mora vlagatelj prvo vplačilo opraviti s svojega transakcijskega (osebnega) računa, ki ga je navedel na pristopni izjavi.
Družba za upravljanje si pridružuje pravico, da zaradi varovanja interesov preostalih vlagateljev in izvajanja postopkov, določenih s predpisi, zlasti s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma, mednarodnih sankcij, varstva osebnih podatkov in obdavčenja ter na podlagi lastne ocene tveganj s katerimkoli vlagateljem ali kategorijo vlagateljev prekine poslovno razmerje ali jim zavrne ali omeji možnost sklenitve pristopne izjave, prejema vplačila ali vsako drugo transakcijo, povezano s podskladi krovnega sklada. To pravico lahko uveljavi, zlasti če oceni, da lahko takšne transakcije:
To pravico lahko družba uveljavi tudi, če:
Družba za upravljanje si pridržuje pravico zavrniti poslovanje, prekiniti poslovno razmerje ali zavrniti ali omejiti možnost skleniti pristopno izjavo z vlagateljem v okviru spoštovanja vseh upoštevnih predpisov o gospodarskih ali finančnih sankcijah in predpisov o nadzoru izvoza, trgovinskih embargov in/ali katerihkoli drugih obveznih omejevalnih izvoznih ukrepov, ki jih nalagajo ali izvajajo Združeni narodi, Evropska unija, ZDA in Slovenija, bodisi posredno ali neposredno ali na podlagi uporabe takšnih predpisov izven ozemlja.
Družba za upravljanje lahko v zgoraj navedenih primerih tudi prekine poslovno razmerje z vlagateljem in kadarkoli odkupi njegove enote premoženja. Morebitna prejeta vplačila na transakcijski račune podsklada vrne plačniku takoj, ko je mogoče, oziroma takoj, ko so izpolnjeni drugi pogoji, in sicer brez povračila obresti ali morebitnih drugih nadomestil oziroma stroškov.
Družba za upravljanje si pridružuje pravico zapreti neaktivne pristopne izjave, na katerih ni sredstev, in s tem onemogočiti nova vplačila na takšne pristopne izjave, kar pomeni, da mora vlagatelj v primeru, če želi vplačati v enega ali več podskladov, ponovno pristopiti k pravilom upravljanja. Z vlagateljem lahko družba v teh primerih prekine poslovno sodelovanje, prav tako pa ga lahko prekine, če tako zahtevajo predpisi ali če vlagatelj ne postane oziroma preneha biti imetnik investicijskih kuponov v obdobju enega leta od podpisa pristopne izjave oziroma zadnjega izplačila ali če to pisno zahteva vlagatelj, ki ni več imetnik investicijskih kuponov.
Družba za upravljanje vlagateljem ni dolžna pojasnjevati in utemeljevati svojih odločitev iz prejšnjih odstavkov.
Vlagatelj je dolžan družbo za upravljanje nemudoma obvestiti o vseh spremembah dejstev in okoliščin, ki vplivajo na poslovno razmerje oziroma imetništvo investicijskih kuponov, ter o vseh spremembah podatkov, ki jih je družba za upravljanje dolžna voditi o vlagatelju.
Družba za upravljanje s posebno računalniško aplikacijo omogoča tudi pristop k pravilom upravljanja krovnega sklada z uporabo sredstev elektronske identifikacije.
Pred prvo prijavo v spletno poslovalnico družbe za upravljanje mora vlagatelj opraviti postopek registracije. Nato vanjo vstopa z uporabo sredstva elektronske identifikacije, s katerim se preveri njegova istovetnost, ter z uporabniškim imenom in osebnim geslom, ki ju sam določi. V postopku pristopa vlagatelj družbi za upravljanje posreduje vse potrebne podatke za sklenitev pristopne izjave in jo na koncu skupaj z drugimi pripadajočimi dokumenti elektronsko evidentira. Za uspešen elektronski pristop mora vlagatelj družbi za upravljanje posredovati tudi dodatna dokazila oziroma fotokopije dokumentov.
Spletna poslovalnica se nahaja na spletni strani družbe za upravljanje, kjer so vlagatelju dostopni tudi navodila za njeno uporabo in splošni pogoji poslovanja.
Družba za upravljanje si pridržuje pravico sprejeti ukrepe, s katerimi zagotovi, da je bilo prvo vplačilo investicijskega kupona podsklada opravljeno z vlagateljevega transakcijskega računa, navedenega na pristopni izjavi. Zaradi izpolnjevanja določb predpisov s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma lahko naknadno in v določenih primerih od izdajatelja sredstva elektronske identifikacije pridobi podatke o načinu preveritve istovetnosti vlagatelja.
Družba za upravljanje vlagateljem – fizičnim osebam, ki so starejši od 18 let omogoča pristop k pravilom upravljanja tudi z uporabo sredstva videoelektronske identifikacije, pod pogojem, da vlagatelj poda izrecno soglasje k izvedbi celotnega postopka in da posebej soglaša z izdelavo in hrambo zvočnega posnetka celotnega postopka ter z izdelavo in hrambo posnetkov zaslona s podobo stranke in podobo njenega uradnega osebnega dokumenta. Videoelektronska identifikacija je možna izključno na podlagi uradnega osebnega dokumenta, opremljenega z biometrično fotografijo, vlagatelj pa mora imeti stalno prebivališče v državah članicah ali tretjih državah, ki imajo vzpostavljene učinkovite sisteme preprečevanja in odkrivanja pranja denarja in financiranja terorizma. Ker pristop k pravilom upravljanja krovnega sklada z uporabo sredstva elektronske identifikacije poteka brez fizične navzočnosti vlagatelja, si družba za upravljanje pridržuje pravico sprejeti ukrepe, s katerimi zagotovi, da je bilo prvo vplačilo investicijskega kupona podsklada opravljeno z vlagateljevega transakcijskega računa, navedenega na pristopni izjavi. V primeru, da posamezna transakcija preseže 15.000 evrov, si družba za upravljanje pridržuje pravico ugotoviti in preveriti istovetnost vlagatelja ob njegovi osebni navzočnosti. Opis postopka pristopa je opisan na spletni strani družbe za upravljanje.
Družba za upravljanje lahko ob upoštevanju pravil s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma opravi identifikacijo tudi s pomočjo drugih sredstev elektronske identifikacije, ki so priznana v okviru državne sheme elektronske identifikacije in takšne ravni zanesljivosti, ki ob izdaji zahteva osebno navzočnost vlagatelja. Opis postopkov izvedbe identifikacije se nahaja na spletni strani družbe za upravljanje. Družba za upravljanje lahko naknadno in v določenih primerih od izdajatelja sredstva elektronske identifikacije pridobi podatke o načinu preveritve istovetnosti vlagatelja.
Nepravilno izvedenih vplačil družba za upravljanje ne more upoštevati. Nepravilno vplačilo je zlasti:
• vplačilo brez sklica oziroma z napačno sklicno številko;
• vplačilo, opravljeno na podlagi nepravilne pristopne izjave (pristopna izjava je nepravilna, če na njej niso izpolnjene vse potrebne rubrike, če podatki niso dobro razvidni oziroma so nečitljivi (tudi prečrtani, popravljeni podatki) ali sploh niso razvidni, če ne vsebuje vseh potrebnih prilog, če je podana na napačnem obrazcu, če ne vsebuje vseh podatkov za varčevalni načrt ali je izpolnjenih več rubrik za varčevalni načrt, če ni podpisana, če jo je sklenila druga oseba);
• vplačilo, opravljeno na podlagi pristopne izjave, ki je družba za upravljanje ni prejela;
• vplačilo, opravljeno na podlagi pristopne izjave, sklenjene v spletni poslovalnici, ki je družba za upravljanje še ni potrdila (še nima statusa potrjeno);
• vplačilo, opravljeno na napačen podsklad oziroma transakcijski račun (vlagatelj ima pristopno izjavo sklenjeno za drug podsklad);
• prvo vplačilo vlagatelja, ki je pristopno izjavo sklenil v spletni poslovalnici, ki ni opravljeno z njegovega transakcijskega (osebnega) računa, navedenega na pristopni izjavi;
• vplačilo, opravljeno na pristopno izjavo, ki je prenehala veljati zaradi prekinitve sodelovanja z vlagateljem.
Vlagatelj se lahko odloči za enkratna vplačila ali za obročno vplačevanje (varčevalni načrt). Družba za upravljanje vlagateljem omogoča, da lahko vplačujejo investicijske kupone podsklada Generali Krovnega sklada s pomočjo direktnih obremenitev SEPA ali pooblastila delodajalcu. Oba načina poenostavita predvsem vplačevanje obrokov v okviru varčevalnih načrtov, sklenitev direktnih obremenitev SEPA pa je pogoj za pakete skladov in ob sklenitvi varčevalnega načrta Moj izbor.
Enkratna vplačila
Vlagatelj lahko enkratno vplačilo opravi kadar koli s plačilnim nalogom, ki se sklicuje na sklicno številko, na transakcijski račun izbranega podsklada, in sicer pri izvajalcih plačilnega prometa ali prek svoje elektronske banke. Družba za upravljanje si ob vsakem vplačilu obračuna vstopne stroške, kot so opredeljeni za posamezen podsklad in znašajo od 0 do največ 3 % vrednosti vplačanega investicijskega kupona. V primeru višjih vplačil si družba za upravljanje obračuna vstopne stroške v skladu z lestvico, opredeljeno za posamezen podsklad. Za vsako morebitno nadaljnje vplačilo, ki ga opravi imetnik investicijskega kupona, je postopek enak kot pri prvem vplačilu.
Obročna vplačila
Z vnaprej dogovorjenimi obročnimi vplačili v okviru varčevalnih načrtov dobi vlagatelj možnost, da za skupna vplačila v obdobju varčevanja plača vstopne stroške po nižji stopnji, kot bi jih plačal v primeru, če bi denarna sredstva v enaki velikosti vplačeval z enkratnimi vplačili v podsklad. Paketi skladov omogočajo vplačila brez vstopnih stroškov, vendar se v določenih primerih zaračunajo izstopni stroški.
Vlagatelj ima lahko v istem podskladu več ločenih aktivnih varčevalnih načrtov hkrati. Družba za upravljanje ponuja različne varčevalne načrte z različnimi ugodnostmi. Varčevalnega načrta ni mogoče skleniti za Generali MM, sklad denarnega trga – EUR. Pri obročnem vplačevanju lahko družba za upravljanje potrdilo o izdaji investicijskih kuponov imetniku pošlje le vsakih šest mesecev. Ob sklenitvi varčevalnih načrtov mora vlagatelj skleniti tudi direktno obremenitev SEPA.
Paketi skladov omogočajo vlagateljem istočasno varčevanje v več podskladih Generali Krovnega sklada z le enim vplačilom na transakcijski račun paketa preko direktnih obremenitev SEPA. So brez vstopnih stroškov, izstopni stroški pa se zaračunajo le v primeru izplačila pred potekom petih let od prvega vplačila v paket. Po tem obdobju lahko vlagatelj sredstva iz paketa izplača brez izstopnih stroškov ali jih prenese v drug podsklad ali podsklade. Družba za upravljanje je pripravila tri različne pakete skladov z optimalnimi razmerji skladov.
Moj izbor je varčevalni načrt z mesečnim vplačevanjem, sestavljen iz več podskladov, izbranih v poljubnem številu in razmerju s strani vlagatelja. Omogoča enostavno in fleksibilno istočasno varčevanje v več podskladih Generali Krovnega sklada z enim samim vplačilom na transakcijski račun varčevalnega načrta. Namenjen je fizičnim osebam, ki želijo dolgoročno varčevati in imeti možnost prilagajanja naložb svojim ciljem, željam in razmeram. Vstopni stroški se zaračunajo po lestvici vstopnih stroškov, ki velja za enkratna vplačila. Izstopni stroški se ne obračunajo.
Več:
Izračun nakupne vrednosti investicijskega kupona
Vsak od podskladov krovnega sklada ima določeno presečno uro dneva, do katere morajo prispeti vplačila na njegov denarni račun, da se šteje, da je bilo vplačilo v podsklad opravljeno na ta obračunski dan. Presečna ura za vse podsklade je 0:01 (minuta čez polnoč). Družba za upravljanje bo za vlagateljevo vplačilo, ki bo prispelo na transakcijski račun posameznega podsklada do 0:01 ure obračunskega dneva T, pri izračunu nakupne vrednosti investicijskega kupona upoštevala vrednost enote premoženja po stanju na obračunski dan T, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje naslednji delovni dan T+1, za vlagateljevo vplačilo, ki bo prispelo na transakcijski račun posameznega podsklada po 0:01 uri obračunskega dneva T, pa bo pri izračunu nakupne vrednosti upoštevala vrednost enote premoženja po stanju na obračunski dan T+1, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje na delovni dan T+2. Vlagatelj postane imetnik investicijskega kupona na obračunski dan.
Pri paketih skladov opravi vlagatelj vplačilo na poseben denarni račun paketa skladov (denarni račun krovnega sklada). Vlagateljeva vplačila, prispela na transakcijski račun paketa skladov obračunskega dneva T, bodo prerazporejena na transakcijske račune izbranih podskladov naslednji delovni dan T+1. Vplačila, prerazporejena v podsklade z računa paketa skladov, se obravnavajo glede na čas prispetja na transakcijski račun podsklada po siceršnjih pravilih za vplačila.
Pri Mojem izboru opravi vlagatelj vplačilo na poseben denarni račun varčevalnega načrta Moj izbor (denarni račun krovnega sklada). Vlagateljeva vplačila, prispela na transakcijski račun varčevalnega načrta Moj izbor obračunskega dneva T, bodo prerazporejena na transakcijske račune izbranih podskladov naslednji delovni dan T+1. Vplačila, prerazporejena v podsklade s transakcijskega računa varčevalnega načrta Moj izbor, se obravnavajo glede na čas prispetja na transakcijski račun podsklada po siceršnjih pravilih za vplačila.
Natančen čas priliva vlagateljevih sredstev na transakcijski račun podsklada oziroma varčevalnega načrta se ugotavlja na podlagi izpiska vplačil, ki ga posreduje skrbnik premoženja, pri katerem je odprt ta račun. Družba za upravljanje najkasneje v petih delovnih dneh po koncu obračunskega dneva, na katerega so prispela sredstva na račun podsklada, imetniku pošlje potrdilo o izdaji investicijskega kupona podsklada z obračunom vplačila in izpiskom stanja na njegovem računu, ki se vodi v evidenci imetnikov investicijskih kuponov.
Družba za upravljanje objavlja vrednosti enot premoženja (VEP) podskladov na svoji spletni strani najkasneje naslednji delovni dan po obračunskem dnevu.
Zaustavitev vplačil
Družba za upravljanje oziroma skrbnik lahko v izjemnih primerih in če to zahtevajo posebne okoliščine, začasno zaustavita vplačila v enega ali več podskladov.
Družba za upravljanje lahko to stori zlasti:
• pri izrazito visoki nihajnosti kapitalskih trgov (obsežnih in hitrih padcih ali rasti tečajev posameznih ali več finančnih instrumentov), ko ni mogoče zagotoviti zanesljivega in verodostojnega vrednotenja finančnih instrumentov v portfelju podsklada,
• v primeru zastoja pri prenosljivosti, likvidnosti in unovčljivosti finančnih instrumentov ali drugih težav na posameznih kapitalskih trgih, kamor so oziroma naj bi bila v skladu z naložbeno politiko naložena sredstva podsklada,
• v primeru nastopa razloga za začetek likvidacije podsklada,
• v primeru načrtovanega prenosa, združitve oziroma drugega preoblikovanja podsklada,
• v primerih nepremostljivih tehničnih težav pri družbi za upravljanje, pri skrbniku premoženja krovnega sklada ali pri globalnem skrbniku oziroma podskrbnikih.
Skrbnik premoženja podsklada lahko to stori zlasti:
• v primeru nepredvidljivih tehničnih težav pri skrbniku premoženja krovnega sklada ali pri globalnem skrbniku oziroma podskrbnikih,
• v primeru nepredvidljivih zastojev pri papirni in denarni poravnavi finančnih instrumentov na trgih hrambe finančnih instrumentov,
• v primeru nepredvidljivih finančnih težav v Republiki Sloveniji.
Družba za upravljanje bo takoj, ko bo mogoče, imetnike in javnost obvestila o začasni ustavitvi vplačil z objavo na svoji spletni strani, in sicer najkasneje na dan zaustavitve vplačil.
Prehodi med podskladi
Družba za upravljanje mora ob vlagateljevem pristopu k pravilom upravljanja krovnega sklada, vplačilih, prenosih in izplačilih investicijskih kuponov izvajati postopke, določene s predpisi s področja družb za upravljanje in investicijskih skladov, preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma, davčnimi ter drugimi predpisi. Navedena pravila so namenjena predvsem večji varnosti vlagateljev, omejevanju tveganj in preprečevanju morebitnih zlorab.
Hkratna vplačila in izplačila (prenos sredstev med podskladi)
Imetnik investicijskega kupona lahko od družbe za upravljanje kadarkoli zahteva prenos vseh ali dela sredstev iz enega podsklada v enega ali več drugih podskladov krovnega sklada. Prenos sredstev oziroma prehod med podskladi krovnega sklada pomeni dvojno transakcijo: izplačilo odkupne vrednosti imetnikovega investicijskega kupona s transakcijskega računa enega podsklada in hkratno vplačilo nakupne vrednosti investicijskega kupona drugega podsklada z neposrednim prenosom zneska na transakcijski račun tega drugega podsklada, torej brez vmesnega izplačila na imetnikov transakcijski račun. V tem primeru se zahteva za izplačilo in vplačilo upoštevata istočasno.
Vlagatelj lahko zahteva prenos samo v pisni obliki na predpisanem ter pravilno in popolno izpolnjenem in podpisanem obrazcu zahteve za izplačilo / prenos (v nadaljevanju zahteva za prenos), katere vzorec je na voljo na vpisnih mestih in na spletni strani družbe za upravljanje. Zahteva za prenos sredstev iz paketa skladov se lahko glasi le na celoten paket (vse podsklade v paketu skladov).
Zahtevo lahko vlagatelj izvede osebno na vpisnih mestih, s svetovanjem na daljavo, jo odda preko spletne poslovalnice z uporabo sredstva elektronske identifikacije ali preko mobilne aplikacije.
Šteje se, da je zahteva za prenos izročena s strani vlagatelja ob uri in datumu, ko prispe k družbi za upravljanje na njen sedež na enega od zgoraj navedenih načinov, bodisi neposredno od vlagatelja bodisi od vpisnega mesta.
Zapis natančnega časa in zaporedja prejema zahtev za prenos družba za upravljanje zagotavlja s pomočjo posebne evidence prejetih zahtev za prenos. Prenosi se opravijo po časovnem zaporedju prejetih pravilnih in popolnih zahtev za prenos, v skladu s predpisi. V primeru več zahtevanih prenosov na enem obrazcu se upošteva vrstni red iz zahteve za prenos. Če vlagatelj posreduje več zahtev za prenos, ki prispejo istočasno, družba za upravljanje upošteva vrstni red, ki ga je določil vlagatelj s številčenjem obrazcev. Če vlagatelj vrstnega reda ne določi, družba za upravljanje upošteva vrstni red, ki ga je mogoče razbrati iz prejete dokumentacije.
Zaradi obsega in zahtevnosti obdelave prenosov med podskladi, ki izvirajo iz zahtev po sledljivosti na podlagi davčnih predpisov, in zaradi stroškov, ki jih prenosi povzročajo podskladom, si družba za upravljanje pridržuje pravico omejiti število prenosov med podskladi v časovnem razdobju. Trenutno družba za upravljanje še ne omejuje števila prenosov med podskladi. Morebitne spremembe bodo objavljene na tej spletni strani, vključno z natančnejšimi informacijami o absolutnih omejitvah števila prenosov ter števila podskladov, ki so v določenem obdobju vključeni v prenos.
Stornacija, preklic ali popravki prejetega obrazca zahteva za prenos niso mogoči.
Če je zahteva za prenos nepravilna, družba za upravljanje vlagatelja najkasneje v treh delovnih dnevih od njenega prejema pozove, da pomanjkljivosti oziroma nepravilnosti odpravi, za čas prejema pa se šteje čas prejema pravilno izpolnjene zahteve za prenos.
Nepravilna zahteva za prenos je:
Zahtevo za prenos za otroka, mlajšega od petnajst let, poda zakoniti zastopnik otroka. Če gre za starejšega mladoletnika (15-18 let), morata zahtevo za prenos podpisati tako starejši mladoletnik kot njegov zakoniti zastopnik (eden od staršev).
Če se zahteva za prenos glasi na večjo vrednost ali večje število enot premoženja, kot znaša odkupna vrednost investicijskega kupona (kot je sredstev na pristopni izjavi oziroma v podskladu), družba za upravljanje prenese celotno vrednost investicijskega kupona.
Vlagatelj lahko z zahtevo za prenos zahteva enkraten ali obročen prenos sredstev med podskladi.
Enkratni prenosi
Zahteva za enkraten prenos se lahko glasi na izbrano število enot premoženja (izjema so sredstva v paketih skladov), na vse enote premoženja sklada ali na višino denarnega zneska. Vlagatelj, ki ima v enem skladu sredstva na več pristopnih izjavah, lahko prenese vsa sredstva z vseh pristopnih izjav v tem podskladu z enim obrazcem, tako da to izrecno označi na zahtevi za prenos. Ta možnost ne vključuje sredstev v paketu skladov oziroma sredstev na pristopni izjavi tipa PAK.
Sredstev ni mogoče prenesti znotraj enega podsklada (z ene pristopne izjave oziroma sklicne številke na drugo pristopno izjavo oziroma sklicno številko istega podsklada), prav tako niso mogoči prenosi iz paketa skladov v podsklad, ki je del tega konkretnega paketa.
Obročni prenosi
Postopek obročnega prenosa je enak postopku enkratnega prenosa, razlika je zgolj v tem, da družba za upravljanje imetniku investicijskega kupona iz enega v drug podsklad krovnega sklada mesečno, četrtletno, polletno ali letno na vnaprej določen delovni dan (5. v mesecu, če pa ta datum pade na dela prost dan, naslednji delovni dan) prenaša izbran denarni znesek ali protivrednost izbranega števila enot premoženja sklada, ki ga oziroma jo imetnik določi v zahtevi za prenos. Imetnik investicijskega kupona lahko zahteva, da se obroki prenašajo do popolnega izčrpanja sredstev, ki mu pripadajo na podlagi imetništva investicijskega kupona sklada, ali pa zahteva obročne prenose samo za izbrano časovno obdobje.
Obročen prenos ni mogoč iz paketov skladov.
Prenosi med različnimi tipi pristopnih izjav
Zaradi različnih možnosti vplačevanja, ugodnosti pri varčevalnih načrtih in zaradi pravil o obračunavanju stroškov so prenosi med različnimi tipi pristopnih izjav omejeni. Prenosi med pristopnimi izjavami tipov VI, OV, VN, VK in VC so mogoči brez omejitev. Prenos s pristopne izjave tipa PAK je možen po petih letih od prispetja prvega vplačila na pristopno izjavo PAK, in sicer iz celotnega paketa skladov na pristopno izjavo tipov VI, OV, VN, VK ali VC. Prenos sredstev na pristopno izjavo PAK ni mogoč z nobene pristopne izjave. Prenos s pristopne izjave tipa MI je možen na pristopno izjavo tipa VI. Do predvidoma konca septembra 2019 je možen prenos na pristopno izjavo tipa MI s pristopne izjave tipov VI, PAK (po petih letih od prvega vplačila na to pristopno izjavo), PV in OV. Prenos s pristopnih izjav tipov PV in VP je mogoč le na pristopno izjavo PV, če želi vlagatelj še naprej vplačevati v varčevalni načrt in koristiti njegove ugodnosti. Če vlagatelj prenese sredstva s pristopnih izjav PV ali VP na VI, potem se varčevalni načrt zaključi in posledično vlagatelj ni več upravičen do ugodnosti iz varčevalnega načrta. Ob prenosu sredstev je treba upoštevati siceršnja pravila o prehodih med podskladi ter druga pravila vplačevanja in izplačil, pri varčevalnih načrtih pa tudi morebitne določbe o ukinitvi ugodnosti oziroma prenehanju varčevalnega načrta.
Postopek obračuna prenosa sredstev
Družba za upravljanje bo na podlagi vlagateljeve zahteve za prenos, ki jo bo prejela do 0:01 ure (presečne ure) posameznega obračunskega dneva T, pri izračunu odkupne in nakupne vrednosti investicijskega kupona upoštevala VEP po stanju na ta obračunski dan T, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje naslednji delovni dan T+1, pri vlagateljevi zahtevi za prenos, ki jo bo prejela po 0:01 uri obračunskega dneva T, pa bo pri izračunu odkupne in nakupne vrednosti investicijskega kupona upoštevala VEP po stanju na obračunski dan T+1, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje na delovni dan T+2.
Pri obračunu prenosa sredstev med podskladi se istočasno obračunata odkupna vrednost investicijskega kupona podsklada, iz katerega se sredstva prenašajo, in nakupna vrednost investicijskega kupona podsklada, v katerega se sredstva prenašajo.
Prenosi sredstev med podskladi se tako kot vplačila v in izplačila iz podskladov opravljajo po neznani vrednosti enote premoženja.
Prenosi iz paketa skladov se opravijo v razmerju vrednosti sredstev v posameznem podskladu na obračunski dan prenosa oziroma izplačila glede na skupno vrednost vseh sredstev v paketu skladov. S tem se poskuša ohranjati razmerja sredstev vlagatelja glede na osnoven delež posameznega podsklada v paketu. VEP posameznega podsklada se namreč giba neodvisno od VEP drugih podskladov in posledično se spreminjajo tudi razmerja med sredstvi v podskladih glede na osnovno utež posameznega podsklada v paketu skladov.
Družba za upravljanje izda naloge za prenos najkasneje v sedmih delovnih dnevih po koncu obračunskega dneva, na katerega je prejela pravilno in popolno izpolnjeno zahtevo za prenos, vlagatelju pa pošlje obvestilo o prenosu, skupaj z obračunom izplačila in vplačila ter izpiskom stanja na njegovem računu, ki se vodi v evidenci imetnikov investicijskih kuponov.
Družba za upravljanje objavlja vrednosti enote premoženja (VEP) podskladov na svoji spletni strani najkasneje naslednji delovni dan po obračunskem dnevu, v časopisu Finance in morebitnih drugih dnevnikih z večjo naklado pa naslednji dan po dnevu objave v elektronskih medijih. Če je naslednji dan po dnevu objave v elektronskih medijih nedelja ali praznik, ki je dela prost dan, se ti podatki v časopisih objavijo prvi delovni dan po nedelji oziroma prazniku.
Stroški pri prehodu
Družba za upravljanje pri prehodih med podskladi krovnega sklada ne zaračunava vstopnih ali izstopnih stroškov.
Izjema velja za podsklad Generali MM, sklad denarnega trga – EUR, pri katerem pravila upravljanja določajo, da družba za upravljanje ne zaračunava vstopnih stroškov. V tem primeru je ob prehodu iz tega podsklada v drug podsklad, pri katerem v skladu z določbami pravil upravljanja zaračunava vstopne stroške, za prenesene enote premoženja, za katere vstopni stroški še nikoli niso bili plačani, družba za upravljanje upravičena tudi do vstopnih stroškov, in sicer v enaki višini kot za enkratna vplačila v podsklad, v katerega se prenašajo sredstva. Družba za upravljanje vstopne stroške zaračunava za prenos vseh tistih enot premoženja, za katere vstopni stroški še nikoli niso bili plačani.
Pri obračunu vstopnih stroškov pri prehodih je treba izrecno upoštevati določbe pravil upravljanja o vstopnih stroških, in ne le dejansko zaračunane vstopne stroške. Če družba za upravljanje določen čas in/ali preko določene distribucijske poti in/ali določeno vrsto vlagateljev oprosti ali je oprostila plačila vstopnih stroškov za investicijske kupone podsklada, pri katerem sicer zaračunava ali je zaračunavala vstopne stroške, se šteje, da so bili pri teh vplačilih investicijskih kuponov vstopni stroški plačani in jih družba za upravljanje pri nadaljnjih prehodih ne bo več zaračunala.
Pri prehodu med podskladi za vlagatelja – fizično osebo nastopi odlog ugotavljanja davčne obveznosti. Prosimo, da si preberete več o tem.
Izplačila iz skladov
Imetnik investicijskega kupona lahko od družbe za upravljanje kadarkoli zahteva (celotno ali delno) izplačilo odkupne vrednosti investicijskega kupona podsklada krovnega sklada na številko svojega transakcijskega računa. V zahtevi za izplačilo lahko zahteva enkratno izplačilo ali pa se odloči za obročno izplačevanje. Zahteva za izplačilo sredstev iz paketa skladov se lahko glasi le na celoten paket (vse podsklade v paketu skladov) in le za enkratno izplačilo (obročna izplačila niso možna).
Vlagatelj lahko zahteva izplačilo odkupne vrednosti investicijskega kupona podsklada le po neznani vrednosti enote premoženja podsklada.
Pri izplačilu odkupne vrednosti investicijskega kupona družba za upravljanje ne zaračunava izstopnih stroškov, zato je odkupna vrednost investicijskega kupona enaka zmnožku števila enot premoženja in vrednosti enote premoženja podsklada.
Izjema velja za pakete skladov, kadar vlagatelj zahteva izplačilo dela ali vseh sredstev iz paketa skladov na svoj transakcijski račun, če od prvega vplačila (od prispetja prvega vplačila na transakcijski račun posameznega podsklada z računa paketa) še ni minilo pet let. V tem primeru se zaračunajo izstopni stroški na podskladu ali podskladih, iz katerih se opravi izplačilo, v višini največ 2,5 %. Odkupna vrednost investicijskega kupona je v tem primeru enaka zmnožku števila enot premoženja in vrednosti enote premoženja podsklada, zmanjšanemu za odstotek izstopnih stroškov.
Zahtevo za izplačilo/prenos lahko uredite osebno na enem od vpisnih mest (vlagatelj naj ima s seboj osebni dokument in bančno kartico ter mobilni telefon), s svetovanjem na daljavo, preko spletne poslovalnice z uporabo sredstva elektronske identifikacije. Zahtevo za izplačilo/prenos, posredovano na drugačen način od omenjenih, in nepravilno zahtevo, moramo zavrniti.
Tista vpisna mesta, ki imajo dostop do sistema za neposreden vnos zahtev za izplačilo, so posebej navedena na spletni strani družbe za upravljanje. Vpisna mesta, ki tega dostopa nimajo, družbi za upravljanje vlagateljevo zahtevo za izplačilo posredujejo po faksu, elektronski pošti ali po pošti.
Šteje se, da je zahteva za izplačilo izročena s strani vlagatelja ob uri in datumu, ko prispe k družbi za upravljanje na njen sedež na enega od zgoraj navedenih načinov, bodisi neposredno od vlagatelja bodisi od vpisnega mesta.
Zapis natančnega časa in zaporedja prejema zahtev za izplačilo družba za upravljanje zagotavlja s pomočjo posebne evidence prejetih zahtev. Izplačila se opravijo po časovnem zaporedju prejetih pravilnih in popolnih zahtev za izplačilo, v skladu s predpisi. V primeru več zahtevanih izplačil na enem obrazcu se upošteva vrstni red iz zahteve za izplačilo. Če več zahtev za izplačilo prispe istočasno, družba za upravljanje upošteva vrstni red, ki ga je določil vlagatelj s številčenjem obrazcev. Če vlagatelj vrstnega reda ne določi, družba za upravljanje upošteva vrstni red, ki ga je mogoče razbrati iz prejete dokumentacije.
Stornacija, preklic ali popravki prejetega obrazca zahteva za izplačilo niso mogoči.
V določenih primerih lahko uprava na podlagi pisne podpisane pravočasne prošnje vlagatelja izjemoma diskrecijsko s sklepom uprave odobri stornacijo oziroma preklic zahteve za izplačilo. Družba za upravljanje mora pisno prošnjo vlagatelja prejeti isti dan, ko je vlagatelj podal zahtevo za izplačilo.
Če je zahteva za izplačilo nepravilna, družba za upravljanje vlagatelja najkasneje v treh delovnih dneh od prejema takšne zahteve za izplačilo pozove, da pomanjkljivosti oziroma nepravilnosti odpravi, za čas prejema pa se šteje čas prejema pravilno izpolnjene zahteve za izplačilo.
Zahtevo za izplačilo s spremenjenim (novim) transakcijskim računom vlagatelja lahko poda le vlagatelj ali njegov zakoniti zastopnik osebno na sedežu družbe za upravljanje, vpisnih mestih ali prek spletne poslovalnice s predložitvijo ustreznih dokazil.
Nepravilna zahteva za izplačilo je:
• zahteva, podana na napačnem obrazcu oziroma brez obrazca;
• zahteva, posredovana družbi za upravljanje na nepravilen način oziroma po napačni poti (vlagatelj mora zahtevo posredovati na enega od zgoraj navedenih načinov);
• nepravilno izpolnjena zahteva;
• zahteva, na kateri niso izpolnjene vse potrebne rubrike;
• zahteva, na kateri so navedeni podatki vlagatelja, ki se razlikujejo od podatkov, ki jih družba za upravljanje o vlagatelju vodi v evidenci imetnikov investicijskih kuponov, k njej pa niso priložena dokazila, iz katerih je razvidna sprememba podatkov vlagatelja;
• zahteva s spremenjenim (novim) transakcijskim računom, ki ni bila podana s strani vlagatelja ali njegovega zakonitega zastopnika osebno ali prek spletne poslovalnice;
• zahteva, podana s strani osebe, ki za to ni pooblaščena;
• zahteva za izplačilo sredstev s pristopne izjave tipa PAK (izplačilo je možno le iz celotnega paketa skladov);
• zahteva za obročno izplačilo iz paketa skladov;
• zahteva za izplačilo iz paketa skladov, ki se glasi na določeno število enot premoženja;
• zahteva, s katere podatki niso dobro razvidni (prečrtani, popravljeni podatki) ali sploh niso razvidni;
• zahteva, na kateri je izpolnjenih več rubrik za izplačilo;
• nepodpisana zahteva;
• zahteva, na podlagi katere iz drugih razlogov ni mogoče izplačati odkupne vrednosti investicijskega kupona.
Če je imetnik investicijskega kupona otrok, je treba upoštevati dodatna pravila. Zahtevo za izplačilo otroka, mlajšega od petnajst let, podpiše zakoniti zastopnik otroka. Če je vlagatelj otrok – starejši mladoletnik (15-18 let), družba za upravljanje izplača odkupno vrednost investicijskega kupona le, če izplačilo odobri tudi njegov zakoniti zastopnik (eden od staršev), kar potrdi s podpisom zahteve za izplačilo. To pomeni, da morata takšno zahtevo za izplačilo podpisati tako starejši mladoletnik kot njegov zakoniti zastopnik.
Izplačilo se lahko skladno z davčnimi predpisi opravi le na transakcijski račun vlagatelja.
Če se zahteva za izplačilo glasi na večjo vrednost ali večje število enot premoženja, kot znaša odkupna vrednost investicijskega kupona, družba za upravljanje izplača celotno vrednost investicijskega kupona.
Vlagatelj lahko v zahtevi za izplačilo zahteva enkratno izplačilo ali pa se dogovori za obročno izplačevanje investicijskih kuponov.
Enkratna izplačila
Zahteva za enkratno izplačilo se lahko glasi na izbrano število enot premoženja (izjema so sredstva v paketih skladov), na vse enote premoženja podsklada ali na višino denarnega zneska. Vlagatelj, ki ima v enem skladu sredstva na več pristopnih izjavah, lahko zahteva izplačilo vseh sredstev z vseh pristopnih izjav v tem podskladu z enim obrazcem, tako da to izrecno označi na zahtevi za izplačilo. Ta možnost ne vključuje sredstev v paketu skladov oziroma sredstev na pristopni izjavi tipa PAK.
Obročna izplačila
Postopek obročnega izplačila je enak postopku enkratnega izplačila, razlika je zgolj v tem, da lahko imetnik investicijskega kupona od družbe za upravljanje zahteva, da mu mesečno, četrtletno, polletno ali letno na vnaprej določen delovni dan (5. v mesecu, če pa ta datum pade na dela prost dan, naslednji delovni dan) izplačuje izbran denarni znesek ali protivrednost izbranega števila enot premoženja podsklada, ki ga oziroma jo imetnik določi v obrazcu – zahtevi za izplačilo. Imetnik investicijskega kupona lahko zahteva, da se obroki izplačujejo do popolnega izčrpanja sredstev, ki mu pripadajo na podlagi imetništva investicijskega kupona podsklada, ali pa zahteva obročna izplačila samo za izbrano časovno obdobje.
Obročna izplačila niso možna iz paketov skladov.
Izračun odkupne vrednosti investicijskega kupona
Družba za upravljanje bo na podlagi vlagateljeve zahteve za izplačilo, ki jo bo prejela do 0:01 ure (presečna ura) posameznega obračunskega dneva T, pri izračunu odkupne vrednosti investicijskega kupona upoštevala vrednost enote premoženja po stanju na ta obračunski dan T, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje naslednji delovni dan T+1, pri vlagateljevi zahtevi za izplačilo, ki jo bo prejela po 0:01 uri obračunskega dneva T, pa bo pri izračunu odkupne vrednosti investicijskega kupona upoštevala vrednost enote premoženja po stanju na obračunski dan T+1, ki bo javno objavljena na spletni strani družbe za upravljanje najkasneje na delovni dan T+2.
Družba za upravljanje izda naloge za izplačila najkasneje v sedmih delovnih dnevih po koncu obračunskega dneva, na katerega je prejela pravilno in popolno izpolnjeno zahtevo za izplačilo, v istem roku pa vlagatelju pošlje obvestilo o izplačilu, skupaj z obračunom izplačila in izpiskom stanja na njegovem računu, ki se vodi v evidenci imetnikov investicijskih kuponov.
Družba za upravljanje lahko zaradi čakanja na priliv iz prodaje premoženja, ki je daljši od sedmih dni, izplačilo investicijskega kupona izvede najpozneje naslednji delovni dan po prejemu priliva.
Družba za upravljanje si pridružuje pravico do odkupa enot premoženja imetnikov, pridobljenih v nasprotju z omejitvami iz tretjega odstavka točke 10.2.1. Prospekta Generali Krovnega sklada z vključenimi pravili upravljanja.
Družba za upravljanje objavlja vrednosti enote premoženja (VEP) podskladov na svoji spletni strani najkasneje naslednji delovni dan po obračunskem dnevu, v časopisu Finance in morebitnih drugih dnevnikih z večjo naklado pa naslednji dan po dnevu objave v elektronskih medijih. Če je naslednji dan po dnevu objave v elektronskih medijih nedelja ali praznik, ki je dela prost dan, se ti podatki v časopisih objavijo prvi delovni dan po nedelji oziroma prazniku.
Zaustavitev odkupa investicijskih kuponov
Družba za upravljanje lahko v izjemnih primerih in če to zahtevajo posebne okoliščine zaradi varstva in interesov imetnikov investicijskih kuponov, začasno zaustavi odkup investicijskih kuponov posameznega podsklada. Zaustavitev odkupa je mogoča zgolj v okoliščinah in pod pogoji, opredeljenimi v sklepu Agencije za trg vrednostnih papirjev, ki ureja začasno zaustavitev odkupa oziroma uvedbo delnega odkupa investicijskih kuponov.
Začasno zaustavitev odkupa investicijskih kuponov podsklada lahko zahteva Agencija za trg vrednostnih papirjev, če oceni, da je to v interesu imetnikov investicijskih kuponov ali v interesu javnosti, v primerih, določenih z ZISDU-3, pa jo lahko uvede tudi skrbnik premoženja krovnega sklada.
Uvedba delnega odkupa investicijskih kuponov
Družba za upravljanje ne omogoča delnega odkupa investicijskih kuponov.
Davčni režim
Ob izplačilu iz podsklada je vlagatelj – fizična oseba obdavčen v okviru pravil o dobičku iz kapitala. Prosimo, da si preberete več o tem v dokumentu Davčni režim.
Vlagatelj je dolžan družbo za upravljanje obvestiti o vsaki spremembi podatkov, ki jih družba za upravljanje vodi v evidenci imetnikov investicijskih kuponov.
Sprememba podatkov se lahko poda z obrazcem prijava spremembe podatkov ali z navedbo spremenjenih oziroma novih podatkov na obrazcih pristopna izjava, zahteva za prenos, zahteva za izplačilo in pooblastilo, ki jih posreduje družbi za upravljanje.
Če se spreminjajo ime, priimek, naslov stalnega bivališča ali osebni dokument, je treba k obrazcu priložiti dokazilo, iz katerega je sprememba razvidna.
Spremembo transakcijskega računa lahko opravi le vlagatelj oziroma njegov zakoniti zastopnik osebno na sedežu družbe za upravljanje, v poslovalnicah in pri naših pogodbenih partnerjih ali prek spletne poslovalnice.
Zaradi večje varnosti, preprečevanja morebitnih zlorab, čim hitrejšega evidentiranja in v izogib pomanjkljivostim pri izpolnjevanju obrazcev vlagateljem predlagamo, da vsako spremembo opravijo na sedežu družbe za upravljanje, eni izmed naših poslovalnic ali pri enem izmed naših pogodbenih partnerjih oziroma v spletni poslovalnici z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila.
Če vlagatelj poda zahtevo za prenos ali zahtevo za izplačilo s spremenjenimi podatki in ne predloži potrebnih dokazil oziroma spremembe ne opravi na predpisan način, se zahteva za prenos ali izplačilo zavrne.
Družba za upravljanje vedno upošteva vlagateljeve podatke z zadnjega prejetega obrazca pristopna izjava, zahteva za prenos, zahteva za izplačilo, pooblastilo oziroma prijava spremembe podatkov z morebitno potrebnimi ustreznimi dokazili. Prav tako družba za upravljanje dokumentacijo in obvestila, vezana na podsklade Generali Krovnega sklada, vlagatelju pošilja na zadnji prijavljen naslov za pošiljanje pošte (naslov stalnega bivališča, kontaktni naslov ali e-mail naslov) ali pa jih hrani za osebni dvig na svojem sedežu.
Družba za upravljanje bo upoštevala tudi spremembe podatkov vlagatelja, ki jih bo ta sporočil na drugačen način od navedenih, če bo obvestilo vsebovalo vse potrebne podatke in priloge.
Vlagatelj lahko prekine poslovno razmerje z družbo za upravljanje tako, da na družbo naslovi pisno izjavo/ zahtevo o prekinitvi poslovnega razmerja, v kateri navede svoje osebne podatke, številko pristopnih izjav vseh odprtih podskladov Generali Investments in lastnoročni podpis. Vlagatelj ne sme imeti stanja oziroma katerihkoli odprtih zadev v zvezi s poslovanjem z družbo Generali Investments.
Generali Investments, družbe za upravljanje, d.o.o., lahko v zvezi določbami točke 10.2. prospekta Generali Krovnega sklada z vključenimi pravili upravljanja določa kriterije, na podlagi katerih lahko z vlagatelji prekine poslovno razmerje (poslovno sodelovanje), in sicer med drugim tudi zaradi zahtev predpisov s področja davkov in preprečevanja pranja denarja ter financiranja terorizma. Družba za upravljanje lahko prekine poslovno razmerje z vlagatelji;
Zaupajte nam svoje želje, sprejemljivo stopnjo tveganja, višino sredstev, ki jih želite oplemenititi in čas, ki ga imate na voljo za plemenitenje. Tako bomo skupaj najlažje sestavili portfelj skladov ali pripravili varčevalni načrt za vas.
Vpišite kontaktne podatke in izberite BREZPLAČNI termin v naši poslovalnici oziroma posredujte osebne podatke in kontaktirali vas bomo ter se dogovorili za vam ustrezen termin posveta.
* Polja označena z zvezdico so obvezna.
Bogatite svoje znanje o varčevanju v vzajemnih skladih s pomočjo naših nasvetov za vlagatelje in aktualnih vsebin. Prijavite se na e-novice in prejmite uporabne vsebine v vaš e-nabiralnik.
pon – pet: 8.30-16.00
Naročite se na osebno svetovanje s finančnim svetovalcem.