Evropski luksuz postaja vse cenejši

Ne govorimo o cenah luksuznih dobrin, ampak o cenah delnic podjetij, ki te dobrine prodajajo. V prvi vrsti najdemo Hugo Boss, Burberry, LVHM, Swatch, Tod's, Adidas, Luxottico itd. Sektor je v letos razočaral. Razlogov za slabe donose pa je več.

V veliki meri vplivajo negativni trendi tečajnih razmerij med valutami. Luksuzne dobrine so se zadnja leta zelo dobro prodajale v državah, kot so Kitajska, države jugovzhodne Azije, ZDA in Rusija. Prva polovica leta pa je bila, kar zadeva gibanja tečajev proti evru, negativna. V drugi polovici so se zadeve začele nekoliko popravljati, na primer dolar je v primerjavi z evrom pridobil več kot sedem odstotkov. Drugi razlog za slabše poslovanje je ponovno nekoliko bolj krhko evropsko gospodarstvo, saj so se nekateri makroekonomski podatki obrnili navzdol. Bojazen glede deflacije je ponovno na prvih straneh in posledično se je skrhalo zaupanje potrošnikov. Zadnji razlog za slabše poslovanje pa so tudi trgi v razvoju, kjer se pojavlja predvsem vprašanje, ali je rast vzdržna.

Vsi ti razlogi so pomenili, da so se tečaji znižali tudi za 20 in več odstotkov. Prav tako skoraj ne najdemo podjetja, katerega delnice so v letošnjem letu dosegle pozitiven donos.  Nižji tečaji so posledično privedli do nižjih vrednotenj podjetij. Rast dobičkov za naslednja tri leta znaša 7,3 odstotka na letni ravni, kar je kar pet odstotnih točk nižje, kot je bilo povprečje zadnjih 15 let. Tudi vrednotenje sektorja glede na zgodovinsko povprečje se je znižalo, in sicer na povprečno raven zadnjih deset let. Ključen pa bo november, saj prihaja večina objav poslovanja podjetij v tretjem kvartalu. Rezultati za zadnje trimesečje, še bolj pa napovedi uprav za prihodnost, bodo pokazali, ali so časi za podjetja, ki prodajajo luksuzne dobrine, bolj optimistični. Če bodo objave pokazale nekoliko stabilnejše poslovanje in optimistično sliko za prihodnje leto, je trenutek za investiranje lahko pred nami. 

 Če pogledamo objavo poslovanja za tretje četrtletje francoskega LVMH, bolj poznanega pod blagovnimi znamkami, kot so Dior, Bulgari, Dom Perignon itd., lahko zaznamo nekoliko pozitivnejši ton. Prodaja v EU se je v tretjem kvartalu zvišala za tri odstotke. še vedno pa je nekoliko pod pritiskom kitajski potrošnik. Optimizem pa izkazujejo tudi izjave direktorja podjetja, da bo Francija okrevala in da se znaki že kažejo. Nadaljevali bodo tudi investicijo v hotelsko-prodajni kompleks Paris La Samaritaine v višini 500 milijonov evrov, kar kaže na to, da stavijo na francoskega potrošnika tudi v prihodnjih letih.

David Zorman, upravitelj